Klasični primjer nemara
Objavljeno: 08/02/2017Prijave odnosno ne prijave na zanimljive i važne natječaje u našoj županiji, nažalost postale su stalna praksa. Sve nadležne institucije imaju osobe koje prate takve natječaje, isto to netko bi trebao raditi i u školama, ili primjerice gradskim i županijskom Odjelu za društvene djelatnosti. No, psi laju a karavane prolaze. U ovome slučaju psi smo mi koji upozoravamo da netko ne radi svoj posao,a karavane su novci koji prolaze pored naših škola, ustanova, institucija, jedinica lokalne ili regionalne samouprave
GOSPIĆ-U siječnju ove godine Croatian Makers pokrenuli su crowdfunding kampanju pod imenom BBC micro:bit–Stem revolucija u školama u kojoj prikupljaju novac za doniranje BBC micro:bit opreme hrvatskim školama. Njihov krajnji cilj je da svako dijete u Hrvatskoj u višem razredu osnovne škole dobije jedan micro:bit u ruke. Prijave za projekt BBC micro:bit–Stem revolucija u školama otvorene su do 10. veljače 2017. godine. Croatian Makers je projekt udruge IRIM koji pod geslom da “svako dijete treba dobiti šansu” dovodi najmoderniju tehnologiju, robotiku i programiranje u hrvatske škole. U njihovu najveću inicijativu do sada, Croatian Makers Ligu, uključeno je preko 360 škola i ustanova koje se bave djecom. Već pri letimičnom pogledu na kartu vidljiva je jedna poražavajuća činjenica. Dok je gotovo svaka hrvatska županija na karti gusto ispunjena prijavljenim školama, na području Like nalazi se upečatljiva praznina. Na cijelom području Like za projekt dobivanja micro:bit opreme zasad je prijavljena samo jedna ustanova – Udruga roditelja djece s poteškoćama u razvoju “Pčelice”. Isto tako, Croatian Makers liga uključuje preko 8000 učenika, ali samo nekoliko malih Ličana. Na karti svih ustanova Croatian Makers lige koju možete pogledati OVDJE ponovno se na području Like nalazi “rupa”. Iako su sve zainteresirane škole i ustanove Croatian Makers uključili u svoju ligu, na natječaj se prijavila samo Osnovna škola dr. Franje Tuđmana u Ličkom Osiku.
Zašto u Lici nema gotovo nikakvog interesa za suvremene tehnologije i robotiku? Radi li se ovdje o nedostatku volje, resursa ili nečeg trećeg? Velika je šteta što ličke škole ne prepoznaju vrijednost ovog projekta Croatian Makersa, a koliko je on značajan za budućnost naše djece možda je najbolje opisao akademik prof. dr. sc. Igor Rudan:
“Ja vjerujem da će se vrlo brzo vidjeti, već za 5 do 10 godina, koliko je ovaj projekt vizionarski gdje se daje mogućnost da se i igraju ali i kroz tu igru rješavaju probleme. Također uče se kodirati, uče se informatički opismeniti, uče se robotici, uče se cijelom nizu izuzetno važnih znanja i vještina koje će im sutra jako trebati.”
izvor: likaclub.eu