Savjeti za vozače motocikla i mopeda

Objavljeno: 21/04/2017

 

Iz Policijske uprave Ličko-senjske stigla nam je vijest o treningu sigurne vožnje mopeda i motocikala. Trening su vodili instruktori vožnje Službe za stručno usavršavanje i specijalizaciju Policijske akademije. Osim te vijesti iz policije stiže i niz upozorenja i savjeta za sve one koji će dolaskom povoljnijih vremenskih prilika uživati na svojim mopedima i motociklima

GOSPIĆ- Dolaskom povoljnijih vremenskih prilika započinje sezona intenzivnije vožnje mopeda i motocikala, odnosno, povećava se broj vozača mopeda i motocikala u prometu. Upravo iz tog razloga Policijska uprava ličko-senjska i Policijska akademija organizirali su trening sigurne vožnje, koji je održan na poligonu u Interventnoj jedinici policije u Gospiću. Trening su vodili Instruktori vožnje Službe za stručno usavršavanje i specijalizaciju Policijske akademije, a održan je s ciljem usvajanja potrebnih znanja za sigurno i odgovorno sudjelovanje motociklista u prometu, te njihovo što manje stradavanje.

Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju su te da se kreću  neprilagođenom i nedopuštenom brzinom, ne nose zaštitne kacige, kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila, precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu, obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera, voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike, upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim motociklima ili mopedima, upravljaju prije stjecanja prava.

    Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste su te da im oduzimaju  prednost prolaska, prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.

    Kako bi se smanjio broj stradavanja i povećala sigurnost motociklista i mopedista u prometu, apeliramo na vlasnike i vozače motocikala i mopeda da provjere tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima, a to su  uređaji za upravljanje vozilom, uređaji za zaustavljanje, a koji na motornim vozilima moraju biti ugrađeni i izvedeni tako da vozač može vozilo na siguran, brz i učinkovit način zaustaviti, bez obzira na stupanj opterećenja vozila i nagib ceste po kojoj se vozilo kreće te osigurati vozilo u nepokretnom položaju na cesti s nagibom (pod kočnim sustavom podrazumijeva se: radna kočnica i pomoćna kočnica), uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svjetla);, uređaji na vozilima koji omogućuju normalnu vidljivost (vozačko zrcalo), uređaji za davanje zvučnih znakova, kontrolni uređaji i uređaji za davanje znakova (brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje).

Za vozače je bitno da prije vožnje mopedom ili motociklom na kolniku očiste vizir, stave zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnu, provjere tlak u gumama, upale dnevno ili kratko svjetlo, koriste zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice), ne upravljaju ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga zatim za vrijeme vožnje da prilagode brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste), ne stvaraju preveliku buku u vožnji (osobito noću), da voze jedan iza drugoga, ako voze u skupini, izbjegavaju vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično, posebice u zavojima, da se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje crte inače će im se glava nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera, ne voze prevelikim brzinama, niti slalom između vozila (mopedi i motocikli su uski zbog čega ih pri većim brzinama drugi sudionici u prometu teže predvide) i da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla.

 

PULS/Milan Tomašević

Možda Vas zanima