Direktor poduzeća Lika ceste d.o.o. Joso Vrkljan ekskluzivno za portal Lika-express govori o poslovanju te cestarske tvrtke!!!

Objavljeno: 24/01/2025

GOSPIĆ- Je li se magla nadvila na poslovanje Lika cesta, kao na našim fotografijama, ili u Lika cestama nema  problema? Naime, na  redakciju portala Lika-express (a iz liste primatelja vidljivo je i na još nekoliko medija) ovih dana stiglo je pismo koje potpisuju „cestari, strojari i vozači Lika cesta“ iz kojega je vidljivo da se ljudi žale na poslovanje tvrtke i nesrazmjer u plaćama. Zanimljivo potpisnici na početku teksta kao da pitaju smiju li mediji pisati o ovom problemu. Naravno, Lika-express smije pa smo sukladno tim primjedbama i pitanjima radnika i krenuli po odgovore u poduzeće Lika-ceste. Na naša pitanja odgovorio je direktor poduzeća Lika-ceste d.o.o. Joso Vrkljan:

 *radnici kažu da imaju informaciju da moraju vratiti 3 ili 4 milijuna eura u Zagreb jer nisu odrađeni neki poslovi s Hrvatskim cestama

Apsolutno demantiram takve navode. Lika ceste imaju potpisan okvirni četverogodišnji ugovor s Hrvatskim cestama koji je na snazi do 2027. godine. Opseg našeg godišnjeg posla uvelike ovisi o vremenskim uvjetima. Kada su snježni ili kišni uvjeti mi na cesti teško možemo raditi neke veće poslove redovitog održavanja cesta, a kada su temperature ispod ništice ne možemo asfaltirati. Međutim, ukoliko nešto ne stignemo odraditi u jednom periodu godine, odradimo u narednom ili sljedeće godine, čim nam vremenski uvjeti dozvole. U 2024. godini ostvarili smo preko 8 milijuna eura prihoda bez PDV-a te ovim putem osobno zahvaljujem svim vrijednim zaposlenicima koji su doprinijeli uspješnom poslovanju u 2024. godini.

*je li Uprava sebi digla plaće, a radnicima nije

 Ja sam sebi ne mogu povećati niti smanjiti plaću, jer sukladno Društvenom ugovoru Lika cesta d.o.o. Ugovor o pravima, obvezama i plaći člana Uprave-direktora Društva potpisujem s predsjedavajućim Skupštine Lika cesta d.o.o. koja me je izabrala za jedinog člana Uprave-direktora Društva. Moja sadašnja plaća je ista kao i moga prethodnika koji je bio predsjednik uprave, međutim, tada su u upravi bila još dva člana što smatram nerazumnim i nepotrebnim. Osim toga, zbog lošeg stanja u društvu Lika ceste d.o.o. koje sam zatekao kada sam preuzeo funkciju direktora i zbog moje osobne želje da što prije stabiliziramo društvo Lika ceste d.o.o. osim radnog mjesta člana uprave – direktora kojega obavljam, obavljam i poslove radnog mjesta koje sam radio prije nego što sam imenovan za člana uprave – direktora Društva Lika ceste d.o.o. i to bez financijske naknade. Moja plaća je ista kao i prvog dana kada sam imenovan za direktora Lika ceste d.o.o., a radnicima se, od kada sam direktor do sada, više puta povisivala plaća. Upravo su u tijeku pregovori sa Sindikatima o još jednom povećanju plaće radnicima.

*radnici pitaju (a vjerujemo da zanima i javnost) kolika je plaća direktora Lika cesta i njegovih najbližih suradnika.

Već sam u prethodnom pitanju odgovorio o mojoj plaći. Moja plaća je javna i vidljiva je svima na mojoj javnoj imovinskoj kartici koju moram podnijeti svake godine sukladno Zakonu o sprječavanju sukoba interesa.Plaća mojih najbližih suradnika, kao i svih djelatnika Lika ceste d.o.o. regulirana je kolektivnim ugovorom kojega potpisuju sindikati koji djeluju u Lika cestama, a to su Nezavisni cestarski sindikat i Sindikat prometa i veza i ja je osobno ne mogu niti smanjivati niti povisivati bez Sindikata.Sukladno kolektivnom ugovoru, koji je također javan, isplaćujemo sve ugovorene naknade djelatnicima (potpora za novorođenče, potpora u slučaju smrti, potpora za bolovanje duže od 90 dana, prijevoz, topli obrok…). Svake godine isplaćujemo božićnicu i dar za djecu. Od kada sam direktor svake godine isplaćuje se uskrsnica i regres, što prije mi djelatnici nismo imali. Za 2023. i 2024. godinu isplaćena je i  trinaesta plaća svim djelatnicima, koju također prije moga mandata nismo imali.

*jesu li istinite tvrdnje radnika da „Uprava“ dolazi na posao u 9 sati i to iz birtije

To su obične insinuacije. Sukladno Zakonu o radu moje radno vrijeme je osam sati dnevno, međutim, sukladno Ugovoru o pravima, obvezama i plaći člana Uprave-direktora Društva moje radno vrijeme i moja odgovornost kao direktora za tvrtku je od 0 do 24 sata, čega sam u potpunosti svjestan.   Ako želite uspješno voditi ovakvu tvrtku kao što su Lika ceste, s kilometražom cesta koju održavamo, s brojem mehanizacije i djelatnika koje imamo, onda s tim poduzećem morate „živjeti 24 sata dnevno“.   Mislite li da bi se gore navedeni podatci mogli postići da mene nema na poslu?

*u pismu se direktora optužuje da samo zgraba funkcije i pitaju se do kada će biti takvo stanje u tvrtci

Da, član sam nekoliko udruga koje djeluju na području grada Gospića i Ličko-senjske županije. Član svih tih udruga bio sam i prije nego što sam postao direktor. Uz sva članstva i obveze koje imam u tim udrugama obnašam i rukovodeće funkcije u pojedinim udrugama. Predsjednik sam Obrtničke komore Ličko-senjske županije i Povijesne postrojbe hrvatske vojske Ličke pukovnije Gospić, a potpredsjednik sam Ogranka Matice hrvatske u Gospiću. Ponosan sam što djelujem u svim navedenim udrugama, a naglašavam da sve te funkcije obavljam volonterski, bez ikakve financijske naknade. Drago mi je raditi nešto društveno korisno i biti uključen u društvenu zajednicu u kojoj živim.  

*kako posluju Lika ceste

Kada sam došao na mjesto direktora Lika ceste d.o.o. tvrtka je bila pred stečajem. Tri godine unazad moga dolaska tvrtka je radila s gubitkom. Od kada sam direktor prihode smo u odnosu na 2020. godinu povećali za cca 23 %. Svaku godinu od kada sam direktor završavamo s dobiti te smo sukladno tom pozitivnom poslovanju nakon vraćanja gubitaka koji su stvoreni prije mene, za 2023. godinu uspjeli isplatiti i dividendu udjeličarima tvrtke. U dosadašnjem mome mandatu uspjeli smo i povećati temeljni kapital tvrtke za 13 %, a samim time i cijena svakog udjela kojega imaju udjeličari je veća. U opremu, strojeve i vozila koji su neophodni za rad tvrtke u dosadašnjem mome mandatu uloženo je preko 1,6 milijuna eura bez PDV-a. S ponosom mogu reći i da ćemo u skorom vremenu početi graditi novu upravnu zgradu na svom zemljištu u Smiljanskoj ulici jer postojeći objekti iz 60-ih godina prošlog stoljeća zaista ne zadovoljavaju uvjetima i vremenu u kom živimo. Na kraju naglašavam da Društvo kapitala Lika ceste d.o.o. i Skupština Društva svake godine naručuju reviziju poslovanja od ovlaštene revizorske kuće za prethodnu godinu.

U mom mandatu su sve revizije imale pozitivno mišljenje o poslovanju tvrtke.

Pametnom dosta!

Naravno da u svakoj priči postoje dvije strane. Tako i u ovoj. Na sva pitanja koja su na redakciju portala Lika-express poslali ljudi koji su se potpisali kao „cestari, strojari i vozači Lika cesta“ odgovorio nam je direktor Lika-cesta d.o.o. Joso Vrkljan.

Milan Tomašević

Fotogalerija

- klikni na sliku za uvećanje

 

Možda Vas zanima