Gospić- meka za turiste?

Objavljeno: 07/09/2016

Iza nas je osam mjeseci 2016.godine, kao i dva ljetna mjeseca turističke špice. Zanimalo nas je kakve su turističke brojke kada je u pitanju lička metropola. Pošto nas zbog ranije dogovorenih obaveza, odnosno kako je pojasnila službenog puta i trodnevnog godišnjeg odmora,  tijekom ovoga tjedna direktorica gospićke turističke zajednice Maja Strilić nije mogla primiti poslali smo joj pitanja i zamolili pisani odgovor. Osim o statističkim pokazateljima pitali smo i o poziciji Turističko-informativnog centra, međuljudskim odnosima u zajednici, poziciji zaposlenika Krešimira Benkovića. Poslala nam je odgovor i zamolila nas da ga prenesemo u cijelosti, što i činimo. Za sve eventualne gramatičke i ostale pogreške redakcija ne odgovara,ali se unaprijed ispričavamo zbog mogućih pogrešaka

GOSPIĆ- U skladu s programom rada i financijskim planom  za 2016. godinu izvršavali smo i izvršavamo  zadane zadaće. Posao koji radimo je nepredvidiv, uzbudljiv i  najdivniji na svijetu. To je posao koji nema radno vrijeme, ni početak niti kraj, to postaje način života. Ovaj posao jedino možete raditi ako ga stvarno živite i volite, svaki dan je nepredvidiv,svaki turist je novi izazov i zaista ovaj posao nema monotoniju. Već  12 godina radim ovaj posao i funkcioniramo kao jedna mala obitelj. Baš poput svake obitelji imamo i svoje i loše i dobre strane ali sve nas zajedno opet drži odgovornost prema onome što radimo.

Turistički dolasci i noćenja u prvih 8 mjeseci u 2016. godini ostvareni su iznad očekivanja i predviđanja te pokazuju rast  u odnosu na 2015 godinu, dakle Grad Gospić ostvario je ukupno 11829 dolazaka i 20594 noćenja što je  8 % povećanje u odnosu na prošlu godinu. U noćenjima su na prvom mjestu domaći gosti koji su ostvarili 5944 noćenja, zatim slijedi Talijanska republika sa 3177 noćenja, značajnije promjene bilježimo sa gostima iz Savezne Republike Njemačke, Nizozemske, Slovenije, Engleske, u 7/2016.ostvareno je 5968 noćenja ( u 2015.= 4166 noćenja) , a u 8/2016. 5166 noćenja ( u 2015.=4492 noćenja),Trenutno Grad Gospić raspolaže sa 571 posteljom i tu bilježimo rast u odnosu na 2015 godinu . Svi pokazatelji nam idu u prilog, naime smatramo da ćemo sa 9 mjesecom ostvariti broj noćenja koji smo lani ostvarili tokom cijele godine.

Grad Gospić je sjedište županije te se tijekom godine održavaju brojne manifestacije koje svojim programima obogaćuju turističku ponudu, generiraju dolaske i noćenja te promiču grad kao turističku destinaciju.  Kalendar događanja festivala i manifestacija je iznimno bogat stoga je sigurno da svatko može pronaći što ga zanima. Tz Grada Gospića svojim aktivnostima potiče manifestacije te im pristupa s posebnom pažnjom , te im pruža savjetodavnu, promidžbenu, logističku i financijsku potporu.( Neke od manifestacija koje se održavaju su : Eno gastro manifestacija Gospić i prijatelji, festival ozbiljne glazbe  Gospićko glazbeno ljeto, festival snjegovića, Jesen u Lici, obilježavanje Noći muzeja, Lički likovni anale, Prvi pljesak, Kajak kanu regata na Novčici, zimski i maloljetni nogometni turniri, Kup grada Gospića u ribolovu na plovak,Groks, Advent u Gospiću,Gora…)

Osim prekrasnog prirodnog krajolika gdje gosti aktivno provode svoj odmor  na  području grada Gospića nalazi se i niz kulturnih znamenitosti ( Muzej Like, MC Nikola Tesla, Katedrala Navještenja Blažene Djevice Marije, Spomen dom dr. Ante Starčević), nećemo zanemariti niti gastro ponudu koja je bogatstvo okusa i mirisa.

Tz Ličko-senjske na godišnjoj bazi ima nekoliko koordinacija direktora turističkih zajednica što je jako korisno jer se svi nađemo, razmijenimo mišljena, probleme, uspjehe, uglavnom surađujemo na svim razinama ne samo na koordinacijama nego tokom cijele godine kada god je potrebno.

U promociji , odnosno dizajnu vrijednosti odradili smo niz mjera i aktivnosti ,izradili i tiskali novu brošuru,tiskali niz promidžbenih suvenira, distribuirali materijale na svim turističkim sajmovima na kojima je bio dogovoren nastup, ažurirali novu web stranicu, oglašavali se u tisku, na HR Zadru, prihvatili studijske grupe stranih novinara s ciljem predstavljanja turističkih atrakcija u suradnji s glavnim uredom odnosno HTZ, sudjelovali na niz edukacija kao što su prodaja, distribucija, komunikacija. U skladu sa utvrđenim programom rada kao i ukupnom stanju na tržištu  koncentracija naših aktivnosti usmjerena je ciljanim tržištima, turoperatorima i turističkim novinarima. Trenutno sa našim predstavništvima po svijetu izmjenjujemo podatke o  turoperatorima  koji se bave konjičkim turizmom kako bi spojili naše turističke resurse s istima.

U pripremi sezone za iznajmljivače organizirali smo tri radionice : Mali iznajmljivač-veliki posao, E visitor ( koje smo po zakonu uveli u rad od 01.01.2016. godine), te kako prijaviti projekte na natječaje Ministarstva turizma.

Turističko informativni centar  ima sjedište u centru Grada gdje je lako dostupan  turistima , a nalazi se nekoliko metara  do glavnog gradskog trga . Otvoren tijekom cijele godine. Svojim postojanjem, lokacijom i opremljenošću stoji na raspolaganju kako domaćim, tako i stranim gostima. U sklopu ureda radi i suvenirnica koja svojom opremljenošću nudi više vrsta suvenira vezanih za promociju Grada Gospića.

Do kraja godine plan je odraditi nekoliko manifestacija,izabrati najljepše fotografije grada Gospića čiji natječaj je u tijeku,organizirati dodjelu nagrada za najljepše okućnice, odraditi promociju manifestacija ,sudjelovati na Danima Hrvatskog turizma,postaviti odnosno dopuniti smeđu signalizaciju, odraditi možda sa našim iznajmljivačima  i jedno studijsko  putovanje,napraviti podlogu aktivnosti i plan rada za 2017 godinu.

Svim provedenim aktivnostima cilj je oblikovanje grada Gospića sa okolicom u suvremenu, atraktivnu i poželjnu turističku destinaciju.

U Gospiću, 05.09.2016.

 

 

Direktor :

Maja Strilić, bacc.oec

Možda Vas zanima