Mladi kao budući poduzetnici i obrtnici?
Objavljeno: 06/07/2016Završen je projekt „Promocija obrazovanja za poduzetništvo i obrt u Ličko-senjskoj županiji“. Red folklora, red stručnih predavanja, natjecanja i ocjenjivanja i red štandova obilježio je i kampanje na ovim projektima. I dalje sve izgleda kao mala „Jesen u Lici“, no nedostaje konkretno predstavljanje i projekti , pogotovo uključenost institucija koje bi po opisu svojih poslova mlade trebale odvesti u poduzetničke i obrtničke vode u Ličko-senjskoj županiji, a ne trbuhom za kruhom van Like
OTOČAC-Kampanjom „Budućnost obrta i poduzetništva i uloga cjeloživotnog obrazovanja u razvoju Ličko-senjske županije“ završen je u Otočcu projekt „Promocija obrazovanja za poduzetništvo i obrt u Ličko-senjskoj županiji“. Projekt je vrijedan 280,509 kuna, financiran je iz europskog Socijalnog fonda. Glavni cilj cijeloga projekta jest povećati pozitivni odnos prema cjeloživotnom obrazovanju i razvoju poduzetništva i obrta u Ličko-senjskoj županiji kao glavnom pokretaču cjelokupnog razvoja. Partneri na projektu bili su grad Gospić, Razvojna agencija Ličko-senjske županije LIRA, Obrtnička komora Ličko-senjske županije i Udruga Gačanka, korisnik projekta je Ličko-senjska županija. Projekt se sastojao od četiri kampanje, a sve je započelo još u studenome prošle godine. Prva kampanja održana je u Gospiću na temu „Tradicijski obrti u turizmu“. Radilo se o tradicionalnim zanatima, neki od njih nažalost su izumrli. Druga kampanja bila je u Perušiću, na temi „Zeleno gospodarstvo“ prikazane su mogućnosti u gospodarstvu temeljene na obnovljivim izvorima energije. Treća kampanja pod nazivom „Eco-proizvodnja“ predstavljena je u Korenici. Ta kampanja prikazala je mogućnosti prostora županije u ekološkoj proizvodnji i povezanosti sa ekološkom proizvodnjom, obrtništvom i turizmom. Posljednja kampanja održana u Otočcu usmjerena je na cjeloživotno učenje kao putovnicu u održivu budućnost. Uz svjesnost potreba na tržištu rada i važnosti stjecanja novih kompetencija i znanja koje se mogu steći u formalnom učenju ili neformalnom učenju u pučkim učilištima bitno je uključiti i učenike u ove kampanje kao buduće potencijalne poduzetnike. Tako je i bilo, posao je odrađen, kažu da je projekt uspio. No pravi rezultati projekta moći će se vidjeti tek u budućnosti kada netko od mladih, učenika srednjih škola u cijeloj županiji koji su na kraju postali i ključni u cijeloj priči, postanu poduzetnici i obrtnici, odnosno budućnost obrta i poduzetništva kako se da naslutiti iz naziva projekta. Ako se institucije koje se o tome brinu i dalje budu ponašale kao danas u Otočcu pa se tek pojavi uski krug ljudi vezanih uz kampanju i projekt, bez predstavnika obrtničkih komora, turističkih zajednica, pogotovo županijske , ili ostalih institucija čini se da će mladi ostati sami na poduzetničkoj vjetrometini kako su uostalom i svi oni koji se bave poduzetništvom i obrtom, bez pravodobne i konkretne institucionalne pomoći.
Milan Tomašević