Obnova Kaluđerovačkog mosta tek na proljeće
Objavljeno: 30/09/2016Početkom lipnja, a o tome je pisala i Lika-express, na Kaluđerovačkom mostu nastala je rupa. Vrlo brzo postavljena je prometna signalizacija koja na nju upozorava, nešto kasnije rupa je i pokrivena. Kako doznajemo obavljaju se pripremne radnje koje prethode obnovi. Vozači, posebno kamiondžije morati će pričekati još neko vrijeme do normalnog prometovanja tom cestom od Klanca prema Perušiću
GOSPIĆ- Obnova dijela Kaluđerovačkog mosta bila je tema zadnje sjednice vijeća grada Gospića. Pitanje je pokrenuo nezavisni vijećnik Karlo Starčević koji smatra da se s cijelim poslom previše oteže, kamionski promet tom cestom ne odvija se već dulje vremena,a cijela situacija kao da stoji. Gradonačelnik Petar Krmpotić pojasnio je da situacija ne stoji,a da se rade određene radnje koje prethode konkretnoj obnovi. Sa stručnog aspekta cijelu situaciju pojasnio je direktor Županijske uprave za ceste Luka Matijević, inače i gradski vijećnik. Naime , napravljena su ispitivanja temelja stupa kao ključne točke. On je ispravan. Sada se radi na projektu rasponske konstrukcije koji bi trebao biti gotov u roku od naredna dva mjeseca. To znači da bi se u narednih nekoliko mjeseci krenulo u sanaciju, kaže Matijević koji očekuje da bi obnova trebala biti gotova do proljeća. Radovi bi se mogli, ili bolje rečeno tako će se i financirati, u odnosu 50-50 između grada Gospića i Županijske uprave za ceste. Iako je formalno rupa na „perušićkoj strani“, odnos financiranja zbog zakona je takav jer granica između grada Gospića i općine Perušić ide po sredini rijeke, a pošto općine u svom dijelu posla nemaju obnovu prometnica na ovakav način, njihov dio financira ŽUC. Matijević ističe da, iako možda sve izgleda sporo, radovi ne stoje. Ide faza projektiranja, zatim ugovaranja, podjela troškova i onda narudžbe zakonom o javnoj nabavi. Ukratko, radi se projekt cijele rasponske konstrukcije,a obnavljati će se samo oštećeni dio. „Projekt nije prepušten stihiji, potpuno je kontroliran. Projekt nosi IGH kao najrenomiranija tvrtka za te poslove u Hrvatskoj i nema razloga da se ta priča ne napravi u korektnom vremenu“. U ovo vrijeme od nastanka rupe rađeno je ispitivanje nosivosti postojeće kolničke konstrukcije, te nosivosti upornjaka. Ta dva posla su predposlovi nakon kojih se pristupa glavnom projektu sanacije mosta. Most je statički ispravan i ima oštećenje na kolničkoj konstrukciji. Ukratko, vozači, posebno teretnih vozila koji bi i po prirodi svoga posla morali ići tom prometnicom morati će se strpjeti do proljeća i do obnove rupe na Kaluđerovačkom mostu.
Milan Tomašević